tirsdag den 2. april 2013

Fra skildpadder til strikkepinde

Jaka's forloren skildpadde smager egentlig ok, når den står på hurtig aftensmad. Den anden dag havde Netto tilbud på størrelsen 6-7 portioner, og en dåse i den størrelse passer perfekt til de store strikkepinde.

"Du må ikke smide den ud, jeg skal bruge den"

Manden kiggede på mig, mens han lignede en der tænkte at jeg var håbløs - det er jeg sikkert også :o)

Men den blev forskånet for skraldespanden, og har nu fået syet betræk og blevet godkendt til at stå fremme i hobbyrummet.

Jeg målte omkredsen. Syede et opsmøg i top og bund og syede den sammen som et rør, der blev trukket uden på dåsen.

Efter jeg har taget billederne, hev jeg stofrøret af igen, for at give dåsen en gang hvid maling... Billeder sladrer! Man kan jo se "Jaka" mærket igennem stoffet (øverst). Det kan jeg ikke ha, når jeg først har opdaget det - så er det det eneste jeg ser, de næste mange gange mine øjne falder på den dåse... Er jeg helt håbløs her, eller har I det også sådan?

Nå, men for der skulle være lidt andet end bare hvidt, syede jeg et Tildamærke på midten af røret.


...Og for at minimere risikoen for rifter på fingrene efter der hvor dåseåbneren havde været i sving, lavede jeg røret lidt længere og bukkede toppen ned i dåsen, hvor det blev sat fast med dobbeltklæbende tape.


Genbrug og hamrende praktisk i min verden - når den altså har fået en tur med den hvide pensel :o)

28 kommentarer:

  1. Ej hvor er det godt tænkt Lise....
    Den er da blevet super fin.
    Skildpadde er ikke lige mig.... Jow altså de levende. Dém kan jeg godt li´.
    Knus Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Bliver heller aldrig min ynglingsret - der har jeg det som dig, med at de levende er sødere :o)

      Knus også til dig

      Slet
  2. Det ser bare rigtig godt ud, tror at jeg skal huske at købe det der Tilda-stof, næste gang jeg skal i Panduro Hobby

    SvarSlet
    Svar
    1. Det sætter lige prikken over i'et og passer jo fint til hobbyrummet ;o)

      Slet
  3. Du er ikke håbløs, men helt fantastik :-) God og fin ide, den ser rigtig flot ud, og vil pynte i dit hobbyrum.
    K.H. Anette fra Fru Pedersens have

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi.. Tak Anette. Rart du i vært fald ikke synes jeg er tabt bag en vogn :D

      Slet
  4. Sikke en god ide og hvor er den blevet flot.

    Kh Mette

    SvarSlet
  5. Fantastisk ide.
    Din mand ville måske hellere have drukket den whisky der tidligere beboede det rør, jeg bruger til mine strikkepinde end spist forlorne skilpadder, men din version er helt klart flottere, da jeg ikke har fået ideen at beklæde mit rør.
    Hilsen
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Han vil rigtig gerne whisky - dog helst blandet med farin, kaffe og flødeskum på toppen :o)
      Er sikker på at netop du har en rest stof liggende, hvis du bliver træt af at kigge på whisky - selv om mange af dem faktisk er ert sjove :o)

      Slet
  6. Utroligt at du kan få ideen til så flot et rør ud af en dåse forloren skildpadde ;O) Jeg ville først tænke, at det kunne være ligemeget med det mærke, men når først jeg så får øje på det, så ville jeg også lave det om. ;o))
    Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle - glad for jeg ikke er den eneste. Tænkte først at det var lige meget... men man kender jo sig selv. kan lige så godt gøre det med det samme :o)

      Slet
  7. Det var smart! :) rigtig god ide.
    Kan godt forstå vores mænd nogle gange ryster lidt på hovedet af os :D (smiler)

    Ha' en rigtig god dag.

    Knus Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Griner - Ja det kan jeg egentlig også godt forstå :D

      Slet
  8. Det ser da bare rigtig godt ud....

    Så der styr på pindende :-)

    Ha´en dejlig dag

    Knus Susi

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er der nemlig styr på dem :o)
      At resten så er nærmest kaotisk - pyt med det ;o)

      Slet
  9. Ja skildpadde går man aldrig galt i byen med hi hi. Super flot er det, og en god ide ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er super nemt - når bare man husker at røre rundt i gryden... Elsker de hurtige løsninger ;o)

      Slet
  10. Fin ide :-) Jeg har præcis det ligesom dig. Manden min, får tit besked på ikke at kassere og hvis han gør fisker jeg det op fra skraldespanden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Griner.. Så har min nok mere respekt - Har endnu ikke måtte i skraldespanden :D

      Slet
  11. godt tænkt :o)
    den dåse går jo hen og bliver uundværlig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er nu malet og virker helt perfekt efter hensigten :o)
      Hvor er det lykke at få orden i roderiet...

      Slet
  12. Kreativ løsning Lise. Og som altid en løsning af høj kvalitet. 5 stjerner herfra :-)

    SvarSlet
  13. Hej Lise.Du kan da bare få noget godt ud af alting.Kreativ det et er du helt bestemt.Men skal jeg have forloren skildpadde,så skal det være hjemmelavet.
    Rigtig god aften til dig Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Er helt sikkert også til den hjemmelavede - men et sted jeg absolut ikke er kreativ, så er det i køkkenet - jeg HADER at lave mad!

      Slet
  14. Fed Ide Lise ;-) Typisk dig ;-)

    SvarSlet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...